Testimonial

"Penggunaan DDMS 2.0 di agensi kami memudahkan pengurusan rekod.​ Kerana proses menjadi lebih teratur dan efektif. Pengguna juga dapat mencapai rekod di mana-mana​ dan sangat membantu dalam menjalankan tugas tanpa sempadan."
LLM
"Penggunaan Digital Document Management System 2.0 (DDMS 2.0) merupakan satu inisiatif yang memberi impak positif di dalam pengurusan rekod yang cekap, sistematik, terancang dan berkesan. Malah, penggunaan DDMS ini mampu meningkatkan penyampaian perkhidmatan dan capaian rekod secara efisien dimana rekod dapat diakses dimana dan bila-bila masa sahaja selaras dengan usaha kerajaan menambah baik perkhidmatan pendigitalan sektor awam."
Lembaga Pelabuhan Bintulu​
"Pelaksanaan DDMS 2.0 di RISDA telah banyak membantu dalam melancarkan dan meningkatkan kecekapan urusan penyampaian Perkhidmatan khususnya kepada stakeholder RISDA. Pengurusan rekod secara atas talian yang lebih cepat dan mudah diakses oleh pengguna telah membantu pengguna khususnya dalam pengurusan fail dan dokumen di RISDA."
RISDA
"Pengurusan rekod perlu bergerak seiring dengan perkembangan teknologi semasa. Pelaksanaan DDMS 2.0 ini ternyata merubah sistem pengurusan rekod sedia ada kerana rekod lebih mudah diakses dan dikesan. Kebolehgunaan (usability) adalah antara ciri-ciri rekod yang penting iaitu rekod dapat dikesan, diperoleh semula, dipapar dan ditafsir. Justeru, dengan pelaksanaan DDMS 2.0 ini, rekod yang ditawan dapat diakses dengan pantas, di mana sahaja dan pada bila-bila masa. DDMS 2.0 adalah kunci penyelesaian dan satu momentum perubahan kaedah mengurus rekod dengan lebih sempurna dan tepat. Hal ini dapat membantu meningkatkan produktiviti dan penyampaian perkhidmatan yang berkesan kepada pengguna."
Kementerian Pendidikan Malaysia
"Penggunaan aplikasi DDMS 2.0 telah memberi impak yang positif kepada pembudayaan Pengurusan Rekod Secara Elektronik di kalangan warga kerja MARA. DDMS turut menjadi pusat sumber maklumat di jabatan yang​ mana semua rekod dan dokumen yang digital tersedia untuk diakses oleh pengguna dan boleh dikongsi untuk kegunaan bersama.​ Transformasi pendigitalan rekod juga memberi banyak faedah antaranya penjimatan penggunaan kertas, mempercepatkan capaian rekod, mengelakkan kehilangan rekod, memudahkan pemantauan ke atas minit​ arahan serta memudahkan urusan arkib dan rekod. Hasil daripada pelaksanaan ini, sistem penyampaian perkhidmatan di MARA dapat ditingkatkan lagi sejajar dengan Pelan Pendigitalan Penyampaian Perkhidmatan Kerajaan secara elektronik.​ MARA mengucapkan terima kasih atas kerjasama dan peluang yang telah diberikan oleh pihak MAMPU dan ARKIB Negara dalam penggunaan aplikasi ini."
MARA
"Pelaksanaan DDMS 2.0 dapat melancarkan operasi pengurusan pentadbiran di ANM Negeri Terengganu dan keselamatan rekod dapat dipelihara."
Arkib Negara Malaysia Negeri Terengganu
"Pengurusan rekod kerajaan secara elektronik melalui penggunaan Sistem DDMS 2.0 telah banyak membantu melicinkan penyampaian perkhidmatan kepada ANM Negeri Melaka. Pengurusan fail secara elektronik yang lebih mudah, teratur dan cepat dapat mengatasi isu carian fail yang lambat. Malah, isu dua atau lebih pegawai yang ingin menggunakan fail sama pada masa yang sama juga dapat diatasi apabila pengguna berdaftar dapat mengakses Sistem DDMS 2.0 di mana-mana sahaja dengan adanya capaian internet."
Arkib Negara Malaysia Negeri Melaka
"Semua rekod dan dokumen tersedia untuk diakses oleh pengguna ANM Negeri Kelantan walaupun berada di luar pejabat. Maklumat juga dapat disampaikan dengan lebih cepat dan tepat. Sistem ini juga dapat mengurangkan risiko kehilangan fail."
Arkib Negara Malaysia Negeri Kelantan
"Pelaksanaan DDMS 2.0 di KPM berjaya dari segi penjimatan, pengurangan jumlah fail dan ruang, kawalan rekod yang lebih sistematik dan mempertingkatkan capaian rekod secara elektronik. Sistem ini juga dapat memelihara kepentingan rekod sebagai bahan bukti dan juga lebih telus serta berintegriti dalam pengurusan rekod."
Kementerian Pendidikan Malaysia

Sila hubungi kami untuk sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut.

Skip to content